Thursday, February 25, 2010

Hari ke 9suami di HSA icu

assalamualaikum..
harini merupakan hari yang ke 8 suami ku terlantar di wad ICU..dlm hati doaku tak pernah putus..pada yang Maha Esa aku memohon agar diberikan kekuatan kepada aku dan suamiku agar dia mampu melawan penyakitnya itu...
ptg tadi aku dpt panggilan dr Hospital..bagai nak gugur jantung dibuatnya bila panggilan itu dr HSA..aku mula sangka yang bukan2..rasa lemah lutut..rupanya doctor panggil aku turunkan t.tgn untuk pembedahan kecil ditekak suami aku..
aku sebelumnya memaklumkan kepada abg ipar aku krn aku xmahu jika jadi apa2 aku yang dipersalahkan...setelah itu aku bergegas ke HSA..
nasib aku baik ketika itu krn suami separuh sedar...dptlah aku memberikan kata2 semangat kepadanya..tetapi itupun sekejap aje krn dia meronta2 nak mmbuang tiub yang berada di tekaknya itu...tak sanggup aku melihat dia begitu...
doktor kata dia meronta mcm tu krn dia x selesa ade tiub ditekaknya itu..akhirnya doktor terpaksa tidorkan dia krn tiub semua nak tertanggal..
doktor kata suami aku degil..krn cuba jugak usik tiub tu..
aku dpt lihat x sampai 15 minit suami aku bergerak2 dan membuka mata sikit2...
aku masih mengharapkan keajaiban Allah agar dia akan pulih seperti sedia kala..kesianila aku...hidup sendirian..dan sunyi tanpa suami disisi..nasiblah sepupu ku dari kampung sanggup dtg jauh2 temankan aku buat sementara waktu..xlah aku sunyi..mudah2an ade perkembangan positif pada hari esok..Amin ya Rabbal alamin..

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment