Sunday, February 20, 2011

Aktiviti waktu Petang dikampung...

hehe...Assalamualaikum..aku bercuti balik kelantan 7 hari ok dr 10hb feb hingga 21hb feb..bapak lama gila aku coti..nak wat mcm ne..balik x selalu kan..oklah..kali ni aku nak cerita aktiviti semasa dikampung..byk...seminggu kat kg..mcm2  la aktivitinya..aktiviti makan2..jalan2..tp yang paling best ikut en suami g mengail...dekat je sungai depan umah abg ipar je..hihi..tp dpt la 3 kali g ngail  ( sungai sebelah umah abg ipar dan sebelah bendang ayah)..ikan sekor pun x dpt..tp masa hari last sebelum balik JB..aku g ngail kat tepi sungai  berdekatan bendang milik ayah n mek mertua aku..aku tgk byk betul ikan tp...tak mengena juga umpan..dia nak mkn KFC kot..hari2 mkn belalang..jemu la kan..wahahahha...sekali tu aku lak yang kail..tetiba dpt ikan puyu..takla besar tp x juga halus..besar 3 jari aku ni juga..kuat juga dia mengelepar..
suami cepat2 cari baldi...bila dah dpt seekor..berkobar2 lah pulak nak kail lagi..tgh sibuk tunggu kail dimkn ikan..lebih kurang 10 minit..kami nak la menjenguk si puyu kami td..hajat nak bawa balik Jb..sekali tgk2 dah xde..aku x dpt nak snap gambar..sebab x bawa kamera plak masa tu sebab pk..hari2 kail x dpt ikan..tu yang malas tu..misteri betul kehilangan ikan puyu tu..adakah dia melompat keluar?org kata jika ikan puyu tu x serasi dgn org tu..dia akan hilang..entah sejauh mana kebenaran itu,Wallahualam..itulah aktiviti kami ptg...jalan2 tepi pantai..adik ipar pun ade..lagi bertambah meriah nye..ok..sila jamu mata ye..gambar2 yang x seberapa indah ini..hihihi
Riang nye nak g ngail..padahal kat sebelah umah je..hihih

Abg ipar sungguh tekun memasang umpan

Ibat:Pak ijal..ibat nok ngail etek 

AbgKu:Hai..puah doh ni ike takdok lagi ni..hihi

Kita main sep2 pilih joran sorang so

Me N SIL

Hubby n SIL