Friday, October 2, 2009

Terkenang semasa dulu..





Assalamualaikum..
semuga rakan-rakan diluar sana berada dlm kondisi sehat dan sejahtera..
Sedang saya membelek2 gambar kahwin didalam pen drive saya, teringat saya pada detik2 hari bahagia kami.15.12.2007 xmungkin saya lupakan...diam tak diam bulan 12 ni genaplah 2 tahun usia perkahwinan kami..Berbagai2 peristiwa yang kami lalui sepanjang melayari bahtera ini..ade yang manis..masam..suka..duka..itu telah menjadi asam garam dalam rumah tangga kami..namun apa yang dapat saya katakan di sini saya cukup bahagia berada disamping suami yang begitu memahami karier saya sepjgn 2 tahun perkahwinan kami ini.Alhamdulillah..

Namun lumrah dlm perkahwinan tiada serinya jika tiada cahaya mata yang menjadi buah cinta sesebuah pasangan. Sememangnya kami menantikan saat bahagia itu tiba krn hidup tidak akan lengkap tanpa kehadiran si kecil yang sememangnya dpt memeriahkan suasana didalam sesebuah rumahtangga..Tetapi tiap yang berlaku itu tentu ada hikmah disebaliknya..kami saban hari menanti penuh sabar bilakah akan hadirnya permata hati kami..walaupun sebenarnya didalam hati menangis melihat pasangan lain yang telah dikurniakan si kecil peneman dikala sunyi,namun kami redha dan tabah menghadapi ujian yang sebenarnya begitu kecil jika dibandingkan dengan org lain yang menerima dugaan yang lebih maha dahsyat..oleh itu bersyukurlah krn kita masih dikasihi Oleh -NYA
Bagai manapun saya akan menanti dan terus menanti mudah2an adalah rezeki kami di masa akan dtg..krn setiap yang berlaku kita seharusnya berfikiran positif..ketepikan kata2 sumbang org lain..yang penting tawakal dan byk2 berdoa..dan saya akan terus berdoa..tanpa putus asa..

Kita begitu mengharap akan kehadiran sikecil didlm kehidupan rumah tangga kita..tetapi ada segelintir yang kurang nilai agama sehingga sanggup membuang anak tanpa sekelumit rasa berdosa atas perbuatan mereka itu..Mereka sikit tidak menghargai anugerah yang Maha Esa sehingga sanggup membunuh benih keturunan sendiri.Anak itu tidak berdosa..yang berdosa adalah ibu bapa mereka..yang tidak memikirkan buruk baik sebelum melalukan sesuatu tindakan.(kebanyakannya remaja2 yang sedang meningkat naik)

Sering kita dgr remaja masa kini yang melahirkan anak luar nikah..saban hari x putus2 berita menyiarkan tentang kes buang anak.Sungguh tergamak mereka membuang anak yang suci itu tanpa memikirkan kesan buruk kepada masyarakat sekeliling.mengapa remaja n wanita sekarang semakin hilang kewarasan berfikir?.kemana pergi pemikiran mereka?
Hati saya sayu tatkala melihat gambar2 di media yang menyiarkan kes buang bayi,bayi dibungkus dlm plastik sampah dan mcm2 lagi..ingatlah kawan..bayi itu tidak berdosa..dan di akhirat nanti mereka akan menuntut apa yang telah kita lakukan didunia ini..
Janganlah kita menjadi manusia yang jahil krn agama kita tidak mengajar kita melakukan perbuatan hina seperti itu..MasyaAllah..
oklah..jauh pulak saya menyimpang..anggap artikel td sebagai sedikit selingan untuk
iktibar kepada kita semua...moga jumpa lagi dilain post..heheheh


0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment