Monday, October 5, 2009

Majlis mkn2 ala2 open house..04 October 09














Assalamualaikum..khas buat sahabat2 yang dikasihi..
arini ni aku nak cerita serba sedikit berkaitan jamuan makn2 dirumah aku semlm..sekadar nak berkongsi..hehee..actually aku buat makan2 tu memandang kan rakan2 opis aku dah lama menanti nak dtg kerumah aku..tetapi disebabkan aku ni kerja syif..agaklah payah untuk mereka dtg kerana kerja aku x menentu..so nak dipendekkan cerita aku pun amiklah cuti..jadi dpt la aku arrange makn2 ni untuk rakan2 sepejabat aku..
menu aku pada hari makan2 tu sekadar nasi ayam, rendang daging,kuah kacang dan nasi himpit..desert hanyala agar2 laici(yang x berapa nak jadi tu)..itu ajalah yang mmpu aku sediakan memandang kan aku ni tidak la pandai memasak..dan kalau nak upah org masak tentu mahal..(tgh2 hujung bulan ni..baik masak sendiri jer..huk3)
aku berhempas pulas menyiapkan juadah untuk open house tu dr mlm sebelumnya lagi...mmg kalau hari raya pun kita akan masak ptg hari bantai kan..so samalah mcm kes aku ni..kuah kacang,nasi impit n rendang aku masak mlm2...kira2 pukul 2pg baru siap semuanya..dan aku pun tido..
pada hari openhause tu pepagi lagi aku dah bangun untuk masak nasi ayam..krn janji dgn bebudak opis suruh dtg jam 12..last ly mereka dtg lepas zohor...
semua nye aku dah kira ade 23 org termasuk bebudak kecik..meriah sungguh..aku happy sangat dah menjamu kawan2 aku..rasanya jika pjg umur tahun depan nak buatblagi..heher..lepas mereka selesai..aku dan rombongan kawan2(5bji kereta semuanya) pun berangkat ke open house umah kawan kami kat kuates perikanan gelang patah. di sana pun makan sedap juga..nasi beryani..pergh mmg sedapla dan mee goreng...hehe
lepas ke open house kami g plak beraya umah senior..bak kata sempat lagi aku g merayap umah org..padahal ptg tu kawan2 suami plak nak dtg..
seperti yang dijanjikan kawan2 suami pun dtg..tp mrk dtg kul 8..adela 7 org termasuk anak isteri..kul 9.30 baru mereka balik..krn terlalu syok sgt borak..actually kawan2 suami pun kawan aku gak..
lepas semua dah balik baru la terasa penat nye badan..aku xsempat nak kemas..lepas solat isyak saja2la baring2 terus tertido....huhu..begitulah cerita..mcm ne pun aku happy krn mrk sudi dtg...kepada rakan2 pjbt yang telah dtg ke jamuan makan umah aku.aku ucapkan berbanyak terima kasih..kalau ade terlebih terkurang minta maaf la berbyak2..ok..
jumpa lagi di lain lembaran,..
w'salam

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment