Wednesday, August 18, 2010

Karipap oh karipap..

Salam semua..hari ni aku buat karipap sendiri lagi..tp sebelum tu ade buat juga..tp besar2 n x sempat nak snap..percubaan aku yang pertama byk yang kurang..inti dah sedap..tp kulitnye pulak tebal dan agak liat sikit..so aku cuba lagi percubaan kedua..ok mmg ok..tp juga x sempurna lagi..masih perlu diperbaiki..
Aku bawa sikit kueh karipap tu ke opis bg kekawan opis rasa...sedap tak sedap belakang kira tp aku mmg nak bg mereka rasa..

Ni karipap baru digoreng..nak bawak g Opis
Macam ne nak buat kulit karipap tu rangup ea..ade tak sesiapa yang ade resipi yang boleh kongsi dengan aku ni ye..maklumla..aku budak baru belajar..heheheh...okla..aku bg korang jamu mata jelah ye memandangkan karipap tersebut telah abis dibedal..kiki..

4 comments:

esa said...

nak bg rangup, cuba liza ganti majerin ke ape , liza guna minyak panas. masa goreng, api jgn besar, kena sederhana kecil. cubalah.

IzaRizaL said...

Liza dah buat tp mungkin kulit dia tebal sgt kot..nanti liza cuba lagi mcm esa ckp tu

Hanin Binti Ali Muslim said...

abg sam kabo karipap liza buat ni sedap.tp, liza malu2 kkucin katanya..haha.prektis make perfek.leh lajo lagi yer..part akk suke adalah masa mengelim tu...

IzaRizaL said...

hahha..kak anim..kelim tu..memula liza guna tgn..last2 liza cari yang cetak je..hihi..lagi cantik...anyway thanks for the compliment..

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment