Thursday, January 28, 2010

Hina kah berbadan gempal?

Salam..apa yang aku nak coretkan disini sekadar luahan hati aku dan juga mewakili golongan yang berbadan gempal seperti aku..dahulu krn ingin sgt nak kurus..aku mencuba pelbagai2 ubat agar aku boleh mendapat bentuk badan yang aku idamkan..tp aku tidak memikirkan kesan yang aku hadapi pada masa akan dtg..mmg ubat yang aku ambil tu sgt2 berkesan..aku berjaya menurunkan berat aku berkilo2..dan pada ketika itu..aku boleh menyarungkan seluar levis perempuan saiz 30...bayangkan..(paling besar saiz 32)kira bangga jugaklah kan dpt pakai suar saiz kecik..(sekarang suar levis tu dah buat pameran muzium dlm almari..hahahaha)..
Masa itu aku hanya pk nak cantik x pk bahana yang aku akan tanggung sekarang..nak tahu?..berat aku naik 2kali ganda..aku sedey sgt2...dah xdpt lagilah nak pakai suar kecik2..baju kecik2..paling susah nak cari baju saiz mcm akuni..tp yang aku sedihkan...asal jumpa orgje..org kutuk..asal kutuk je mesti org yang jumpa aku..sampai satu tahap tu aku rasa nak berkurung je kat umah tak nak jumpa sesapa..sampai mcm tu sekali aku.(ni belum sentuh bab anak lagi..yang tu aku xnak sentuh dulu..sebab yang tu aku dah pernah tulis dlm blog aku dlm penulisan terdahulu).krn malu punya pasal..tapikan..hina sgtke kami yang chubby ni?..jelek sgtkah?..apa org2 seperti kami ni x layak kah untuk disayangi?..mujurlah suami aku masih setia n sayang pada aku walau dlm kedaan aku yang mcm ni..(dia kata asal jagn jadi bentuk 3 segi sudahlah..ha..ha..ha..pandai hubby aku bergurau...)
aku dulu taksub sgt nak kurus..lastly..kurusnya sekejap..gempalnya bertahun..nasib badanlah..aku ade try prudok J*****5 yang terlaris dipasaran..pun x jalan..dgn harganya yang mahal..aku xmampu..lastly separuh jalan..mmg berkesan..tp aku tak laratlah..budget lari..
Aleh..kalau nak dibandingkan minah2 saleh tu lagilah gemuk..lagilah montel..ape boleh je mereka masuk tv?..boleh menjalani hidup mereka dgn aman damai..tp di malaysiani..org yang badan mcm aku ni org pandang hina..pandang serong..asal gemuk je...hodoh..asal berisi je..x laku..jodoh ,ajal maut,pertemuan tu siapa yang tentukan?Allah kan?..jadi xpayahlah nak mengata org...cukup2lah berbuat dosa...tambah2lah pahala..untuk bekalan ke sana nanti..
bagilah org2 mcm kami ni hidup aman..kamipun manusia jugak..ada hati dan perassan..kamipun x mintak jadi mcm ni..dah nak gemuk..nak wat mcm ne..jadi TOLONGlah..jgn pndang hina pada golongan mcm kami ni..kamipun manusia mcm korang jugak..dan lagi satu aku nak pesan kepada kawan2 yang nak kurus tu...hati2lah dgn produk2 x tentu pasal..silap2 sok jadi mcm aku..naik 2x ganda..sapa susah?..mereka dan keluarga mereka...sekian..wasalam..jumpa lagi dilain coretan..daaaa

2 comments:

esa said...

gempal tp bergaya ok kan.

IzaRizaL said...

hehhe..org yang golongan mcm kami ni comel ape..tgk adibah nor tu..cute je..hihi

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment