Thursday, January 28, 2010

homeloan oh homeloan ..apa cerita kau niey?

salam..ni akunak cerita pasal loan rumah aku yang dah nak 2bulan dah ni aku tunggu..umahnye idakle beratus ribu..cuma 35ribu je..tp payah nye nak approve mcm loan rege 100ribu..ade ke patut?..Rumah kos rendah yang aku beli sebenarnya bukanlah rumah aku..tp aku dgn niat yang ikhlas meminjamkan nama aku untuk ayah aku..maklumla..ayah aku dah nak pencen..kalau beli umah..jenuh nak byr 6-700 sebulan selama 5tahun..jadi akukan anak yang sulung..menawar diri untuk membeli rumah tersebut atas nama aku..yela..apasalahnya kita berbakti dgn ibubapakan..kalau ikutkan xkan terbalas budi kita dgn penat jerih mereka menjaga kita dan memberi pendidikan kepada kita..setakat tolong beli umah atas nama kita tu..apalah sgtkan....so..dah masuk 2 bulan aku masih menanti jawapan..
actuallly..loan yang pertama dah pun lulus..tp hanya dpt 28k..harga umah tu 35k..mana nak cekau lagi 8-9 ribu..?so akupun bagi cadangan pada ayah aku agar masuk satu lagi loan mana tahu kali ni boleh dpt seperti yang dah dijanjikan..aku harap2 ade berita gembira sempene hari lahir aku xlama lagi ni..huhuhu..
Bukan apa..mak aku yang beria-ia sgt nak rumah tu..lagipun umah milik penuh kerajaan negeri melaka..dan mak ayah aku pulak mmg anak jati negeri melaka..tentulah mereka nak balik kekg asal mereka jugakan..
harap2 adelah berita gembira nanti..kawan2 doakan juga ye..oklah..nak stop dulu...

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment