Thursday, January 28, 2010

Pencarian teman2 lama di Facebook

Salam..agak lama juga aku menyepikan diri dari berblog...tiada apa yang ingin kucoret sekadar bual-bual kosong mengisi masa terluang..dulu aku x tahu apa itu muka buku @ "facebook"..mendgrnya pun seakan2 sesuatu yang janggal..tapi apabila dah terkenan..boleh ketagih dibuatnya...begitulah yang terjadi kepada aku..bgn pagi..ingat facebook...hari2..buka facebook..sehingga menjadi satu kemestian untuk membukanya pada setiap hari..kalau tak buka seolah2 hidupku tidak lengkap..
Pada pertama kali aku mengenal mukabuku..aku tiadalah berkobar-kobar seperti sekarang..kalau bukapun sekadar suka-suka..aku main tambahje sesapa untuk menjadi rakan krn tujuan aku bermuka buku pun mmg untuk menambahkan kenalan..lalu aku dikenalkan dgn aplikasi didalamnya iaitu permainan yang agak menghiburkan aku..dr sekecil2 saiz sehingga menjadi besar tanaman aku tuh..gembiranya hati aku bila tanaman aku sudah membiak..hahaha..kemudia aku bertemu seorg rakan sekolah..bermula dari situ baru aku terpk..mengapa tidak aku jejak teman2 lama yang dah bertahun tidak ku dgr khabar berita itu..?drp buka saja2..baiklah ade hala tuju..tak gitu...?dan akupun dpt menjejaki teman2 sekolahku dr yang sekolah rendah...menengah sehinggalah teman sekolej..gembira bukan kepalang hati aku krn dpt juga aku ber"contact" semula dgn kawan2 lama..aku sgt2 happy..Allah jela yang tahu..
Kesimpulan yang dpt aku buat disini..mukabuku @ facebook telah menyambung kan kembali tali persahabatan yang dah lama terputus dan dpt menjejaki teman2 yang dah berbelas tahun tidak berjumpa..aku berterima kasih dgn muka buku..hanya itujelah dpt aku ucapkan..kalau nak lebih2 pun bukan muka buku ni fhm pun..hahaha

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment